Donnerstag, 18.09.14

Review dmexco 2014 -
Deirdre McGlashan on stage

Deirdre McGlashan dmexco

Find the English Version below.

Eine weitere erfolgreiche dmexco liegt hinter uns. Höchste Zeit also, das Mega-Event der Digitalbranche Revue passieren zu lassen und von den neuen Ideen und Themen zu berichten, die unsere Zunft bewegen.

Auch in diesem Jahr war MediaCom Teil des hochkarätigen Speaker-Programms der dmexco: So stand etwa unser Global Chief Digital Officer Deirdre McGlashan gemeinsam auf der Bühne mit Pete Blackshaw, Global Head of Digital Marketing & Social Media für Nestle sowie Patrick Harris, Direcor of Global Agency Development für Facebook. Das Thema das diskutiert wurde: "The Engagement Debate: Building Intelligent Connections". Die Moderation übernahm Anna Bager Vice President & General Manager IAB aus New York.

Das Panel wurde mit einer Frage an das Publikum eröffnet: "Der Dialog mit den Kunden ist das effizienteste Marketing-Tool heutzutage": ja oder nein? Es war keine große Überraschung, dass 65 Prozent des Publikums mit "ja" stimmten und 35 Prozent mit "nein". Doch wenn Marken mit Kunden interagieren wollen, stellt sich natürlich die Frage, über welche Kanäle dieser Dialog am effizientesten und effektivsten inszeniert werden kann.

Also ganz konkret: Wie kann eine Marke seine Erfolge in der Kundenbindung messen? Welche Tools brauchen wir für eine effiziente Kommunikation zwischen Marke und Kunde? Entscheidend für einen solchen Dialog ist, dass er relevante Inhalte transportiert. Das wiederum verlangt nicht nur Authentizität. Marken müssen zum einen wissen, wer ihre Kunden sind und zum anderen auch verstehen, welche Bedürfnisse sie haben. Gleichzeitig sind Marken auf das Feedback ihrer Kunden angewiesen. Die Gretchenfrage lautet: Wie müssen Content und Connections zusammenspielen, um die Kundenerwartungen an die Marken zu erfüllen? Welche Tools brauchen wir, um diese Erwartungen in konkrete Ergebnisse zu verwandeln?

Die Antworten auf diese Fragen, was MediaCom darüber denkt und noch mehr, zeigt untenstehender dmexco-Ausschnitt.

________________________________________________________________________

Another successful dmexco (digital Marketing exposition & conference) has come to an end in Cologne and we tried to quench our never-ending thirst for exciting new ideas, developing trends and topics that move our industry on a national and global level.

As every year, we were thrilled to have MediaCom participate in the program and be among the speaker elite who present new ideas and thoughts as part of the panels that take place in the Debate Hall and the Congress Hall. This year was no exception. Our Global Chief Digital Officer, Deirdre McGlashan, took the stage together with Pete Blackshaw, Global Head of Digital Marketing & Social Media for Nestle and Patrick Harris, Director of Global Agency Development for Facebook. Topic of this discussion was "The Engagement Debate: Building Intelligent Connections", moderated by Anna Bager, Vice President & General Manager IAB in New York.  

The panel opened with a question to the audience: "Dialogue with customers is the most efficient marketing tool these days", true or false? It wasn't a big surprise that 65 percent of the audience voted for "yes" and 35 percent for "no". Yet the question arose of whether dialogue is the most efficient or the most effective marketing tool when brands talk to consumers.

How does a brand scale intimacy with the consumer? What tools do we need for efficient two-way communication? This dialogue is about adding value to the experience, which not only requires authenticity but also needs brands to understand their audience and get the permission from them to create this two-way dialogue. In which way do content and connections have to work together to fulfill the consumers expectation of a brand? Which tools do we need to turn expectations into results?

The answers to these questions, what MediaCom thinks about it and more can be watched in the dmexco-recap here:


blog comments powered by Disqus